18 Mayıs 2012 Cuma

SEYAHAT @ Bir Tayland Hikayesi - 2


Yazımın ilk kısmından zevk aldığınızı düşünerek (yani öyle umut ederek:)) kaldığımız yerden devam..
Bu posta biraz Tayland insanlarından bahsederek başlamak istiyorum. Türkiye de dahil olmak üzere bugüne kadar gittiğim yerlerde yaşayan insanların içerisindeki en sıcak, en güler yüzlü, en hayatından memnun görünen insanlardı Tayland insanları. Genelde mutlu insanların yaşadığı ülkelerin ekonomisinin hep çok iyi olduğunu biliriz. Peki Tayland insanı bu yüzden mi bu kadar mutlu? Taylandlılar'ın bu kadar mutlu olmasının ekonomileri ile hiçbir ilgisi yok, hatta ekonomik durumlarının çok iç açıcı olmadığını da söyleyebilirim. Bir Tay vatandaşla konuşmamız sırasında onun da dediği gibi onlar sahip oldukları çok olmasa bile ona sahip oldukları için şükrediyor yani ellerindekiyle yetinmeyi ve bu şekilde mutlu olmayı biliyorlar. Bunu duyduğumda çok etkilendim... Ne kadar basit gibi görünen, söylemesi çok kolay olan ama uygulamada birçoğumuzun tökezlediği, insanın hayatının tamamını etkileyen bir düşünce yöntemi. Belki de kültürümüz gereği hep daha iyisini, daha iyisine sahip olunca daha da iyisini isteyen ve bu döngüde çırpınan bizlerden ne kadar da farklılar değil mi?

Tayland'da kadın nüfus erkek nüfusa göre baskın, hatta sadece sayı olarak değil çalışma alanında bile. Restoranlarda, barlarda, masaj salonlarında, plajda, otellerde, birçok erkeğin Tayland'a gitme nedeni olan alanda:), kısacası birçok alanda. Erkeklerin en çok yaptığı iş tuk tukçuluk veya taksicilik. Tuk tuk demişken, yürüme mesafesinden uzak yerlere giderken genelde tuk tuğu kullandık.

Tuk tuk = Tayland'ın geleneksel ulaşım yöntemi:) Bu amca da tuk tuğunu o kadar güzel modifiye etmişki tuk tuk olmuş batmobile:) (sağdaki) Buarada Phuket ve Bangkok tuktukları arasında çok fark var. Phuket'tekiler bu şekilde mini minibüs görünümündeyken Bangkok'takiler daha ilkel kalmış. (aşağıdaki)
















Phuket'in bir diğer geçim kaynağı ise hiç şüphesiz masaj. Yanyana yanyana her yer masaj salonu, hatta birçok plajda bile masaj yapıyorlar. Müşteri çağırmaya çalışan kızların Tay aksanı ile maaesaaaaaaajjj sesleri hala kulaklarımda çınlıyor. Masaj sevmeyen ben bile karşı koyamadım ve 3 kere ayak masajı yaptırdım, benim için büyük bir adımdı:) Pedikür esnasında bile gıdıklanan ayaklarım, minik elli Tay ablaların elinde hiiiiç seslerini çıkarmadılar, sanırım hayatlarından gayeeet memnunlardı.

Veeeee gelelim gece hayatına. Phuket gece hayatının altın kurallarından birine giyersen giy yani ister plaja gider gibi giyin, ister şort giy, ister parmakarası terlik.. Sadece bir iki mekanda terlik kontrolü yapıldığını gördüm:) Gündüzleri trafiğe açık olup akşamları trafiğe kapatılan Bangla Caddesi Phuket gece hayatının kalbi durumunda.
 

Cadde üzerinde yüzlerce bar, gece klubü bulabilirsiniz, bizim favorimiz Tiger Bar oldu.


Phuketteki eğlence hayatı bizim alıştığımız tarzdan biraz farklı, hadi bir klube gidelim, dans edelim kültürü yok, klube gidelim dansçı kızları izleyelim kültürü yerleşmiş durumda. E tabi biz de ortama uyum sağladık ve bir yandan içkilerimizi yudumlarken bir yandan da maharetlerini sergilemeye çalışan dansçı kızlarımızı izledik. İçki demişken Tayland’ın yerel biralarını çok beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim, Chang, Singha ve Tiger Beer en bilindikleri.
Bir de barlarda çalışan kızlarımız pek bir cana yakın, kimseyi yalnız bırakmıyorlar:) Gittiğimiz bir barda bir ara lavaboya gittim, dönüşte bakındım etrafa yerimi bulamıyorum çünkü ben tek başına oturan bir M aradığımdan çifterli masalara hiç bakmadım haliyle. Biraz daha bakınınca bir de baktımki Bay M tek değil, karşısında hanım kızlarımızdan biri Hasbro’nun bir oyunu vardır - aynı renkteki pulları yanyana getirme –almış onu, birlikte oynuyorlar. Gülerek yanlarına gittim, kızımız ben geldiğim için M’yi bana teslim etti. Ben gidince oyunu kapmış gelmiş, karınla oynarsınız diye bir de güzel öğretmiş:) Tabi bu cana yakınlık durumu Tayland’a tek giden erkek turistler için orayı cazip kılan nedenler arasında yer alıyor. Durum böyle olunca farklı milletlerden gelmiş tüm erkek turistlerin yanında bir adet Tay kızı görmek gayet sıradan bir durum haline geliyor. İşin ilginç tarafı bu beraberlikler genelde tek gecelik şeklinde değil de tatil boyu süren, plaja da akşam yemeğine de alışverişe de birlikte gittikleri yani bir bakıma tatil arkadaşı modunda oluyor.

Küçücük ülkelerde bile bulunan ama hala Türkiye'ye gelememiş olan Hard Rock Cafe'yi Phuket'te görünce önce şaşırdım ve sonra hemen içeri daldık. Sahnede Tay gençlerden oluşan çok sevimli bir grup vardı, adı da K2Z.


Biz grubu çok beğendik, aşırı enerji doluydular. Programları bitince tek tek bütün standları gezip elimizi sıktılar, onları dinlediğimiz için teşekkür edip herkesle mini sohbet ettiler. İşte Taylandlılar'ı bu yüzden sevdim, çok mütevazi ve içten insanlar..
 
Bangkok anılarına bir sonraki ve artık bu gezinin son yazısında devam edeceğim.

                                                                                   kısacası I <3 Phuket...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder