21 Ocak 2013 Pazartesi

Bostan Rehberim




Bugünlerde bana gelen kargolardan en güzeli şu yukarda görmüş olduğunuz kitapçık oldu. Kendisini Sinek Sekiz Yayınevi'nin sayfasında görür görmez, benim olmalısın dedim ve şu anda sehpamın üzerinden bana gülümsüyor:)


Bodrum Oniki Ay Bostan Rehberi, aslında 17 Şubat'ta Bodrum'da gerçekleşecek olan Tohum Takas Şenliği için basılmış, bir kısmı da talep edenler olursa diye İstanbul'da bırakılmış. İşte o güzellerden birini de ben kaptım. Rehbere geçmeden önce kısaca şenlikten bahsetmek istiyorum. Tohum Takas Şenliği; Dereköy Doğasevenler Derneği ve Ekolojik Üreticiler Derneği tarafından yerel tohumları korumak ve üretmeye teşvik etmek amacıyla düzenleniyor. Ayrıca, şenlikte köylüler takas yöntemiyle tohum alışverişi de yapacaklar. GDO'lu ürünlerin ülkemize birbir girdiği şu dönemde bu şekilde dikkat çekici ve yerel üretimi destekleyen çalışmaların yapılması gerçekten takdir edilesi. 

Rehbere gelecek olursak içindeki bilgiler bir yana kapaktaki ve kitabın iç sayfalarındaki çizimlere ve yazılara bayıldım. Rehberde 12 ay ayrı ayrı ele alınarak yenilebilir bitkilerin hangi ayda fideleneceği, toprağa aktarılacağı yani tohumdan hasada yetiştirmenin yöntemleri anlatılmış. 


Bilmeyenler için Sinek Sekiz Yayınevi, sürdürülebilir yaşamla ilgili kitaplar yayınlayan, bağımsız bir yayınevi. Kendilerinin ayrıca geri dönüşüm kağıtlarından elde dikilerek hazırlanmış defterleri de var. Permakültüre, ekolojiye, sürdürülebilir yaşama ilgisi olanlara kitaplarına bir göz atmaları şiddetle tavsiye edilir.

2 yorum:

Asli dedi ki...

Güzel..Tohum takas şenliklerini takip etmeye çalışıyordum Senocanım.. Birine katılmayı düşünürsen haberdar et mutlaka..

GiGi dedi ki...

Süper olur. Ama bildiğin gibi işler-güçler nedeniyle bu şubattaki olamayacak malesef. Sonrakiler için takipte kalalım.

Yorum Gönder