12 Şubat 2014 Çarşamba

KEŞİF | Atatürk Arboretumu




Aylardır aklımda olmasına rağmen hep ertelediğim bol yeşillikli bu yazıyı, evet sonunda tam da şuanda hazırlıyorum. Öncelikle itiraf etmeliyim ki ismini defalarca yanlış söyledim; arbetrum, arboteryum, ... şeklinde farklı haller aldı, sonunda doğrusunu öğrendim, "arboretum". Siz de doğru kelimeyi bir türlü hatırlayamazsanız kısaca ağaç müzesi diyebilirsiniz.:) Haftasonları önünden geçerken her seferinde içeriye meraklı gözlerle baktığım ama girmeye teşebbüs ettiğimizde haftasonları sadece üyelerin girebildiğini öğrendiğimiz Atatürk Arboretumu'na artık haftasonları da dahil giriş ücreti karşılığında herkese açıldığını öğrenmemizle Ekim ayında girebildik. 


Atatürk Arboretumu, İstanbul'da saklı bir cennet. Haftasonu gündüzleri doğanın içinde bolca vakit geçirmeye çalışan biri olarak buraya bayıldım. İçeride üç gölet, uzunca bir yürüme parkuru ve bizim gibi meraklılar için de bir sürü patikalar var. 



Gittiğimizde mevsim sonbahar olduğundan doğa uykuya geçmeye başlamış, sarı ve yeşilin birlikte olduğu geçiş anına denk gelmiştik. Yerlerde sararmış yapraklar, hışır hışır sesler eşliğinde yürüdük...



Sarıyer Bahçeköy'de yer alan, binlerce bitki türüne ev sahipliği yapan Atatürk Arboretumu İstanbul Üniversitesi Ormancılık Fakültesi tarafından bilimsel çalışmalar için kullanılıyor. Bu nedenle, ağaçların altlarında ismini, orijinini gösteren tabelalar mevcut. Burası bilimsel çalışmalara ev sahipliği yapan bir botanik bahçesi olduğundan içeride mangal yakmak, vb. yasak, en fazla yanınıza sandviçinizi alıp banklarda yiyebilirsiniz. 




İstanbul'da yaşıyorsanız bir haftasonu mutlaka kendinizi bu vahaya atıp bol temiz havanın tadını çıkarın. Hatta önümüz ilkbahar, doğadaki canlanmayı bu cennetin içinde gözlemlemek, yaşamak çok keyifli olacaktır. Sarı-yeşil birlikteliğini gördüğüm bu güzelliğin yeşermiş, renklenmiş, çiçeklenmiş halini görmek için ben sabırsızlanıyorum.
Sevgiler,
S.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder